Aktuálně

  • 23. září
    Olomouc 12. listopadu 2019 VYPRODÁNO

    Seminář 12. listopadu 2019 v Olomouci Rozpočet 2020 a střednědobý výhled rozpočtu v praxi je vyprodaný. Nejbližší podobný je OSTRAVA 14. listopadu 2019. Přihlášky vpravo, či na odkazu níže.

  • 28. srpen
    OBJEDNAT - Výpočet daňových příjmů obce na 2020 až 2022 s mnoholetou statistikou

    Objednat lze již tradiční výpočet daňových příjmů s mnoholetou statistikou za cenu 2904 Kč včetně 21% DPH, objednávka ZDE nebo emailem ZDE či přímo na sekretariat@cityfinance.cz (Výstupy zasíláme v průběhu září 2019, poté co vyjde nová vyhláška k RUD a predikce MF).

  • 30. červen
    Semináře - Rozpočet obce/města 2020 a výhled (Ing. Tesař)
    Doporučujeme námi pořádané akreditované semináře:
    Další přehled u ostatních agentur, registraci prosíme provádějte u uvedených pořadatelů, děkujeme.
  • 18. únor
    Střednědobý výhled rozpočtu s analýzou financí obce a ratingem

    Provedeme analýzu financí, stanovíme vlastní finance na investice a rozvoj a strop bezpečného zadlužení. Nezatěžujeme obec ani její vedení. Objednávky ZDE nebo v menu služby nebo emailem na ludek.tesar@cityfinance.cz cena je 20 tis. Kč bez 21% DPH. 

9.-10. května 2019 - Řízení města a obce v praxi

 

MÍSTO KONÁNÍ:

Praha 1, Novotného lávka 5, Český svaz vědeckotechnických společností, místnost č. 418

 

 

DATUM KONÁNÍ:

9. až 10. května 2019 (Čt + Pá dopoledne)

 

 

LEKTOŘI:

JUDr. PhDr. Petr KOLÁŘ, Ph.D. (1. den) a Ing. Luděk TESAŘ (2. den)

 

 

ZAMĚŘENÍ A CÍL:

Řízení města a obce v praxi – unikátní dvoudenní komplexní vzdělávací kurz zaměřený na řízení obcí, měst a městských částí.

Cílem je získat praktické informace pro řízení obce v praxi.

 

 

CÍLOVÁ SKUPINA:

Kurz je určený zejména pro starosty, místostarosty, radní a zastupitele, předsedy a členy výborů a komisí všech obcí, městysů, měst, statutárních měst i jejich městských částí, ale také pro tajemníky a vedoucí zaměstnance.

 

 

CENA:

4 961 Kč včetně 21% DPH

 

 

PROGRAM:

 

1. Den – PRÁVO (zahájení 9:00 hod., 12 až 13 hod. oběd, ukončení v 17:00 hod.)

 

 

              Ústavní a zákonné vymezení postavení obcí a jejích orgánů

              Zákonná úprava výkonu samosprávy a státní správy orgány obce

              Působnost a pravomoc orgánů obce (starosta, rada, zastupitelstvo, výbory, komise)

              Obecní a městský úřad (způsob řízení, zaměstnanci obce, zákon o úřednících územně samosprávných celků, zákoník práce) 

              Zákonná úprava jednání zastupitelstva a rady obce (jednací řády, svolávání, hlasování, pořizování a zveřejňování zápisů a audiozáznamů)

              Problematika odměňování uvolněných a neuvolněných zastupitelů a dalších členů orgánů obce

              Zákonná úprava střetu zájmů při výkonu veřejné funkce (neslučitelnost výkonu funkcí, nárok na odměnu, povinná oznámení, vedení registru oznámení, přestupky a správní delikty)

              Obecně závazné vyhlášky obcí a nařízení obcí (zákonné vymezení, judikatura Ústavního soudu, konkrétní příklady); vnitřní předpisy, a směrnice 

              Trestněprávní aspekty v činnosti orgánů obcí

              Odpovědnost za škodu způsobenou představiteli obce; zákonná povinnost péče řádného hospodáře

              Rozhodování orgánů obcí a nový občanský zákoník – hlavní principy nakládání s pozemky a stavbami

              Uzavírání smluv z pohledu obcí – „na co je třeba si dát pozor“ (zveřejňování záměru, schvalovací doložka, zveřejňování smluv)

 

2. Den – FINANCE (zahájení 9:00 hod., ukončení ve 13:30 hod. obědem)

 

 

              Role zastupitelstva a rady (starosty) v řízení financí

              Jak fungují finance obce – ukázky dobré praxe a doporučení

              Příjmy – jak definovat a doporučení

              Výdaje – jak nastavit a doporučení

              Zdravé hospodaření – zásady a doporučení

              Efektivní financování investic a rozvoje – jak definovat strategii a akční plán, jak financovat rozvoj

              Dotace – s čím počítat, nejčastější chyby a doporučení

              Úvěry – doporučení a zásady – jak vzít výhodný úvěr, čemu se vyhnout a jak definovat poptávku

              Finanční a kontrolní výbor – poslání a práce, náměty

              Hospodaření s majetkem obce - obnova majetku obce – nastavení systému

              Rozpočet a střednědobý výhled rozpočtu - doporučení ke struktuře rozpočtu – aby bylo vedení obce efektivní

 

 

 

 

UPOZORNĚNÍ: Stravování není součástí kurzu.

 

Profesní profil lektorů

 

Ing. Luděk Tesař

Praktik, ekonom specializující se od roku 1998 na města a obce s dlouholetou zkušeností z MF ČR, ÚV ČR a samosprávy. Spoluautor zákona o rozpočtovém určení daní, poradce bývalého místopředsedy vlády a ministra financí Bohuslava Sobotky, bývalý kancléř hejtmana Pardubického kraje Michala Rabase, poradce mnoha úspěšných měst a obcí v ČR. Spoluzakladatel značky Regionservis, zakladatel značky Cityfinance. Zkušený ve standardech řízení kvality ISO, CAF, EFQM, BSC a strategickém řízení. Držitel certifikátu projektového manažera dle mezinárodních standardů IPMA, držitel licence ČNB k obchodování na kapitálovém trhu, autor mnoha odborných článků, studií a analýz více na www.cityfinance.cz

 

 

JUDR. PHDR. PETR KOLÁŘ, PH.D.

Praktik, právník, politolog a vysokoškolský pedagog, starosta města Veselí nad Moravou, odborný konzultant Parlamentního Institutu Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky. Specializuje se na obor ústavního a evropského práva se zaměřením na samosprávy a další veřejnoprávní korporace


Přílohy, které jsou ve formátu "Adobe pdf", si můžete prohlédnout programem Acrobat Reader. Ke stažení zde

Přihlaste se k odběru našeho zpravodaje a budete vždy jako první informováni o připravovaných novinkách. Pro případ odhlášení klikněte zde.

Všechna práva vyhrazena © 2010-2011 CityFinance - Luděk Tesař
Pro CityFinance portál spravuje NerWare